Najčešće zablude početnika u E-Trgovini

Najčešće zablude početnika u E-Trgovini

Zatrpani informacijama o rastućoj popularnosti internet trgovine i mogućnostima koje ona pruža, mnogi novi e-trgovci potpuno zanemaruju rizike koje online biznis nosi. Na taj način oni automatski umanjuju šanse da taj novi internet biznis bude uspešan.

Najčešća zabluda u pokretanju online biznisa je da će on biti odmah uspešan samo zato što sajt ima stotine hiljada poseta. Nažalost, mnogo je kompleksnije od toga. Pokretanjem posećenog internet prodajnog mesta posao se ne završava. Naprotiv!

U redu. Vaš internet sajt ima značajan broj poseta. Ali pravo pitanje je da li imate stvarne posetioce, individue koji provode vreme na vašem sajtu i one koji se na njega ponovo vraćaju? U ovom tekstu navešćemo tri važna trika koji će nam pomoći da odbacimo zablude, u nadi da ćemo uticati na buduće e-trgovci da pripreme detaljan plan pre pokretanja internet prodavnice.

Zabluda #1 – Samo da postavim internet prezentaciju i onda sam OK

Ne, niste OK. Online biznis treba stalno unapređivati. Uspešan internet biznis se ne može zasnivati na statinom sajtu.

Činjenica sve manje razlike između korisnika računara i mobilnih uređaja daje vam jasnu smernicu u kom pravcu ide internet biznis. Bazirano na najsvežijim studijama broj korisnika koji posećuju sajtove putem svog mobilnog telefona ili tableta je vrlo blizu 50%. I dalje raste! Sajt mora biti „responsiv“ – prilagođen mobilnim uređajima. To znači da se mora automatski adaptirati različitim dimenzijama i proporcijama ekrana tako da korisnik ništa ne gubi u opštem utisku. Zato je razvoj i postavljanje takvog sajta kritičan faktor ukoliko želite da se korisnik oseća komforno na vašem sajtu i da se ponovo na njega vraća.

Zabluda #2 – Hajde da zakačimo lepe sličice i video snimke na sajt

U principu nema zamerki takvoj ideji. Lepe slike visoke rezolucije i video klipovi svakako privlače pažnju posetilaca.

Međutim, postoji i negativan efekat slika i snimaka visoke rezolucije, a to je vreme potrebno da se takva stranica prikaže. Istina je da veliki broj korisnika pristupa vašem sajtu kroz brze internet veze, ali ipak ne svi. Da li ste spremni da se odreknete onih koji imaju nešto sporiji internet ? Ako je vaš internet biznis okrenut i ka korisnicima van zemlje, tada imajte na umu da postoje mnoge zemlje koje još uvek imaju slabiju zastupljenost brzog interneta. U takvim situacijama postoji rizik gubljenja potencijalnih korisnika, kao i procenta onih koji se vraćaju, samo zato što sajt nije dovoljno brz – njima.

Jedno od jednostavnih rešenja je testiranje brzine sajta korišćenjem GPRS veze na vašem telefonu, i to tamo gde prijem nije baš najbolji. Alternativno možete testirati kroz Wi-Fi konekciju. Posle takvog testa, imaćete bolju ideju o tome koliko vaš sajt može biti spor.

Ne očekujte da se vaš sajt učitava brzo kao Google, Facebook ili sajtovi drugih najvećih igrača na internetu. Oni su ipak uložili milione kako bi se njihov sajt brzo učitavao u različitim krajevima sveta.

Zabluda #3 – Postavili smo sajt – Sada ga svako može videti

Skoro svaki novajlija u e-trgovini ima ovo očekivanje. Iako je ovo njegovo očekivanje opravdano, pa i često tačno, postoji određeni faktori o kojima takođe trebate razmisliti – dostupnost i kompatibilnost.

Kada pravite plan o ciljnoj grupi, uzmite u obzir da neke države imaju interne restrikcije kod DNS segmentacije. Jedan primer je modna e-prodavnica koja je imala za cilj Kinesko tržište. Doživeli su neprijatno iznenađenje kada su otkrili da korisnici u Kini nisu u mogućnosti ni da otvore njihov sajt.

Za svaki online biznis bilo bi porazno kada bi se našlo u ovakvoj poziciji. A najgori deo je to će većina korisnika kriviti vas kao vlasnika sajta, zbog čega će patiti vaš biznis i vaši proizvodi. Neće im ni na kraj pameti biti da krivica može biti negde drugo.

Pored dostupnosti, kompatibilnost plaćanja takođe može biti važan faktor. Jedno skorašnje istraživanje tržišta je zaključilo da internet trgovci imaju očekivanja da će, odham kada postave svoju prodavnicu na internet, biti u mogućnosti da započnu online prodaju bilo gde u svetu. To je i normalno. Svaki online biznis želi da poveća svoje potencijalno tržište i da prima plaćanja iz različitih zemalja, a ne samo iz svoje zemlje. Pouzdan Payment Gateway ne samo da omogući da primate uplate iz različitih zemalja u njihovim valutama i njima omiljenim metodama plaćanja, već takođe štiti kupca i trgovca i projektuje percepciju bezbednosti plaćanja, što je esencijalno za svakog internet kupca.

Ovo su samo neke od uobičajenih zabluda sa kojima se suočavaju novi internet trgovci. Za one sa manjkom iskustva,, kreiranje sajta deluje kao jednostavan i jednokratan proces. Međutim istina je da je to mnogo više od jednokratnog posla. Budimo realni, potrebna su konstantna i različita unapređenja ako želimo da naš online biznis bude uspešan.