fbpx

Uprkos desetinama hiljada članaka napisanih o ovoj temi, tema uvećanja stope konverzije će uvek biti aktuelna i zanimljiva. Zato vam donosimo još jedno ekspertsko mišljenje za koje očekujemo da vam može pomoći u stalnom nastojanju da svoju online prodavnicu napravite uspešnom i profitabilnom.

Nismo od onih koji misle da svet počinje od njih. Ne mislimo da je ono što mi radimo najvažnija stvar na svetu. Bez ikakve sumnje, proces plaćanja predstavlja samo jedan mali deo ukupnog angažmana jednog internet trgovca. Razvoj proizvoda, marketing, prodajna strategija… sve su to važni elementi bez kojih nema trgovine, pa tako ni internet trgovine.

Međutim, iako samo jedan od elemenata, proces plaćanja možemo posmatrati kao finalnu kariku u lancu elemenata koji izuzetno utiču na ukupne prihode.

Stopa konverzije plaćanja se posmatra kao proporcija broja internet kupaca koji zaista izvrše plaćanja u odnosu na broj onih koji dodaju proizvod u šoping kartu. Ova stopa je neverovatno važan indikator za uspeh internet trgovaca. Svaka i najmanja promena u stopi konverzije može itekako uticati na ukupne prihode. Kako pozitivno, tako i negativno. Iz tog razloga svaki online trgovac mora maksimalno i konstantno raditi na povećanju stope konverzije. Ništa se neće desiti samo od sebe. A oni koji misle da će jednom napravljena internet prodavnica praviti pare sama, vrlo brzo će shvatiti svoju grešku.

glavni izazovi u postizanju visoke stope konverzije

Jednostavan i intuitivan proces naručivanja i posebno plaćanja, koji je veoma važan za visoku stopu konverzije, krije mnoge zamke. Sve te zamke, uopšteno govoreći, se mogu podeliti u tri kategorije: nepoverenje, neugodnost i neefikasnost procesa plaćanja.

Nepoverenje kupca, koje obično dovodi do odustajanja od plaćanja, često je posledica toga što se u momentu kada treba da unese detalje kartice, kupac reditektuje na eksterne sajtove koji ne pripadaju trgovcu. Bez obzira na objašnjenja da je redirekcija na „sigurni sajt banke“, prosečan kupac to objašnjenje uglavnom ne čita i jednostavno ga uplaši ili unervozi. Kada na to dodamo da su te eksterne stranice za plaćanje često loše dizajnirane, bez jasne, vidljive i nesumnjive asocijacije sa datim internet trgovcem dobijamo školski primer kako izgubiti kupca koji je krenuo ka vašoj kasi, sa sve karticom spremnom za plaćanje.

Nelagodnost procesa plaćanja, s druge strane, izuzetno frustrira kupce. Tehničke greške pri plaćanju, mali izbor metoda plaćanja (npr samo PayPal) ili obaveza registracije kupca, u velikom broju navode kupca da odustane od kupovine kod jednog trgovca i svoju kupovinu obavi kod drugog.

Neeikasnost plaćanja proizilazi iz pogrešno postavljenog procesa plaćanja i previše revnosne (ili predimenzionirane) zaštite od prevara. Dovoljno za odustajanje od plaćanja!

Trikovi za otkrivanje skrivenih mogućnosti uvećanja prihoda

Izazovi s kojima se suočavaju trgovci u svom nastojanju u postizanju visoke stope konverzije, često deluju obeshrabrujuće. Srećom postoje mnogi alati koji su na raspolaganju trgovcima, kao što su:

  • Prilagođavanje internet prodavnice i (obavezno) forme za unos kartice, lokalnom jeziku i valuti
  • Prikupljanje inormacija o uređaju koji koristi kupac u cilju prilagođavanja procesa plaćanja
  • Staranje da je internet prodavnica prilagođena različitim uređajima
  • Bezbedna forma za plaćanje koja se nalazi na stranici trgovca (bez redirekcije na eksterne sajtove)
  • Odgovarajući izbor različitih metoda plaćanja (kombinacija raznih vrsta kartica i alternativnih metoda)
  • Aktivan izbor metoda plaćanja u skladu sa bezbednosnom procenom i specifičnostima svakog pojedinačnog kupca
  • Transparentan i neisprekidan proces plaćanja
  • Uvođenje tzv in-app plaćanja putem mobilnih telefona ili tableta
  • Robustan ali i fleksibilan sistem prevencije prevara
  • Pristup analitičkim podacima svakog plaćanja u cilju unapređenja procesa

Kombinacijom pravih alata uz primenu saveta eksperata u polju plaćanja, trgovci mogu ostvariti i održati visoku stopu konverzije i tako uživati u uvećanim prihodima svoje online prodavnice.

Kako dostići nedostižno

Konstantno nastojanje da se uveća stopa konverzije jeste suština svake dobre prodajne strategije. Dostizanje 100% konverzije je naravno nerealno, makar iz dva razloga. Prvi je to što treba zaustaviti pokušaje prevara i drugi zato što će uvek biti kupaca koji ostavljaju već napunjenu korpu. Ipak, svaki korak bliže cifri od 100% predstavlja dodatni prihod za trgovca, što čini to navedeno nastojanje, vredno truda.

Related Articles

Bezbedna Online Plaćanja?

Omogućavamo trgovcima da prihvataju plaćanja na svom sajtu i mobilnoj aplikaciji od kupaca u Srbiji i inostranstvu.
Allsecure

Osnovano u 2001. god, preduzeće AllSecure je postalo globalni pružalac usluga elektronskih plaćanja, sa rastućom mrežom korisnika u čitavoj Evropi. U saradnji sa vodećim regionalnim i evropskim bankama pružamo usluge procesiranja plaćanja kroz najsavremeniji payment gateway na tržištu, sertifikovan kao PCI level 1. Uz to pružamo različite povezane usluge podrške i konsaltinga, kao i najsavremenija rešenjia za prevenciju rizika prilikom plaćanja.

Kontakt info
Secured By
pcidss
visasecure
mcidcheck
amexsafekey
dinersprotectbuy
Metodi Plaćanja
VISA
mastercard
maestro
dinersclub
dinacard
discover
american express