Uprkos desetinama hiljada članaka napisanih o ovoj temi, tema uvećanja stope konverzije će uvek biti aktuelna i zanimljiva. Zato vam donosimo još jedno ekspertsko mišljenje za koje očekujemo da vam može pomoći u stalnom nastojanju da svoju online prodavnicu napravite uspešnom i profitabilnom.
Nismo od onih koji misle da svet počinje od njih. Ne mislimo da je ono što mi radimo najvažnija stvar na svetu. Bez ikakve sumnje, proces plaćanja predstavlja samo jedan mali deo ukupnog angažmana jednog internet trgovca. Razvoj proizvoda, marketing, prodajna strategija… sve su to važni elementi bez kojih nema trgovine, pa tako ni internet trgovine.
Međutim, iako samo jedan od elemenata, proces plaćanja možemo posmatrati kao finalnu kariku u lancu elemenata koji izuzetno utiču na ukupne prihode.
Stopa konverzije plaćanja se posmatra kao proporcija broja internet kupaca koji zaista izvrše plaćanja u odnosu na broj onih koji dodaju proizvod u šoping kartu. Ova stopa je neverovatno važan indikator za uspeh internet trgovaca. Svaka i najmanja promena u stopi konverzije može itekako uticati na ukupne prihode. Kako pozitivno, tako i negativno. Iz tog razloga svaki online trgovac mora maksimalno i konstantno raditi na povećanju stope konverzije. Ništa se neće desiti samo od sebe. A oni koji misle da će jednom napravljena internet prodavnica praviti pare sama, vrlo brzo će shvatiti svoju grešku.
Jednostavan i intuitivan proces naručivanja i posebno plaćanja, koji je veoma važan za visoku stopu konverzije, krije mnoge zamke. Sve te zamke, uopšteno govoreći, se mogu podeliti u tri kategorije: nepoverenje, neugodnost i neefikasnost procesa plaćanja.
Nepoverenje kupca, koje obično dovodi do odustajanja od plaćanja, često je posledica toga što se u momentu kada treba da unese detalje kartice, kupac reditektuje na eksterne sajtove koji ne pripadaju trgovcu. Bez obzira na objašnjenja da je redirekcija na „sigurni sajt banke“, prosečan kupac to objašnjenje uglavnom ne čita i jednostavno ga uplaši ili unervozi. Kada na to dodamo da su te eksterne stranice za plaćanje često loše dizajnirane, bez jasne, vidljive i nesumnjive asocijacije sa datim internet trgovcem dobijamo školski primer kako izgubiti kupca koji je krenuo ka vašoj kasi, sa sve karticom spremnom za plaćanje.
Nelagodnost procesa plaćanja, s druge strane, izuzetno frustrira kupce. Tehničke greške pri plaćanju, mali izbor metoda plaćanja (npr samo PayPal) ili obaveza registracije kupca, u velikom broju navode kupca da odustane od kupovine kod jednog trgovca i svoju kupovinu obavi kod drugog.
Neeikasnost plaćanja proizilazi iz pogrešno postavljenog procesa plaćanja i previše revnosne (ili predimenzionirane) zaštite od prevara. Dovoljno za odustajanje od plaćanja!
Izazovi s kojima se suočavaju trgovci u svom nastojanju u postizanju visoke stope konverzije, često deluju obeshrabrujuće. Srećom postoje mnogi alati koji su na raspolaganju trgovcima, kao što su:
Kombinacijom pravih alata uz primenu saveta eksperata u polju plaćanja, trgovci mogu ostvariti i održati visoku stopu konverzije i tako uživati u uvećanim prihodima svoje online prodavnice.
Konstantno nastojanje da se uveća stopa konverzije jeste suština svake dobre prodajne strategije. Dostizanje 100% konverzije je naravno nerealno, makar iz dva razloga. Prvi je to što treba zaustaviti pokušaje prevara i drugi zato što će uvek biti kupaca koji ostavljaju već napunjenu korpu. Ipak, svaki korak bliže cifri od 100% predstavlja dodatni prihod za trgovca, što čini to navedeno nastojanje, vredno truda.