Kako redirekcija na stranicu za plaćanje utiče na vašu online prodaju?

Kako redirekcija na stranicu za plaćanje utiče na vašu online prodaju?

Već neko vreme imate implementirano plaćanje karticama na svojoj online prodavnici. Objašnjeno vam je da forma za  unos kartice i plaćanje mora biti hostovana na stranici banke / provajdera. Verujete da je to tako i da ne postoji bolje rešenje. Jeste li sigurni u to? Da li ste probali drugačija rešenja? Šta ako vam kažemo da zbog toga trenutno gubite kupce?

Privući kupce na sajt nije nimalo lak posao, posebno danas, kada je konkurencija sve veća. Ne dozvolite da vaši kupci koje ste teškom mukom privukli, sada napuštaju vaš sajt da bi platili vašu robu / uslugu. Kada koriste rešenja hostovana van vaše online prodavnice, svom kupcu dajete mogućnost da napusti vaš sajt i da se nikada ne vrati. Jeste li sigurni da to želite? Verujemo da ne.

1. REAKCIJA KUPACA

Pitate se kako ova „redirekcija“ kupaca utiče na vašu prodaju? Gledajte na to iz sledeće perspektive. Kupac je došao na vašu online prodavnicu, dodaje proizvod u svoju korpu, bira plaćanje karticom i ….. onda ga sistem redirektuje na eksterni sajt, drugačijeg dizajna, logotipa i URL-a. Šta mislite, koliko kupaca će se u tom momentu zamisliti?

Neki kupci će biti zbunjeni. Drugi će pomisliti da plaćaju nekom drugom, a ne vama. Dobar broj kupaca će se uplašiti i neće ni pokušati da unesu detalje sa svoje kartice… Naravno, ima i onih koji su prevladali navedena osećanja straha i koji će uspešno završiti proces plaćanja. Ali šta ćemo sa ostalima koje će ovakav proces obeshrabriti, pa možda i frustrirati? U svakom slučaju, ovakav pristup umanjuje poverenje i često rezultira odustajanjem od kupovine.

Razmislite o broju koraka kroz koji vaši kupci moraju proći da bi platili vaš proizvod. Rešenje koje ne zahteva redirekciju omogućava da smanjite broj takvih koraka i pojednostavljenje procesa. Šta ukoliko bi se plaćanje izvršavalo na vašoj („single“) stranici, umesto da bude redirektovan negde drugo, pa da se posle ponovo redirektuje nazad na vašu prodavnicu?.

Proces plaćanja uz redirekciju

Kupac bira dugme „plaćanje“ —> (čeka redirekciju na drugi sajt kako bi platio) —> započinje proces plaćanja —> unosi podatke u formu (nekada je potrebno više klikova da bi se došlo do forme) —> bira dugme za potvrdu —> nekada mora proći dodatne korake kako bi završio plaćanje —> redirektuje se nazad na stranicu trgovca.

Gore navedeni proces važi u scenariju uspešne transakcije plačanja. Kod odbijenih transakcija sve ovo postaje još komplikovanije. Može biti frustrirajuće za kupca? Verujemo da se slažete?

Checkout predstavlja poslednji korak procesa kupovine. Koristite ovaj korak kako bi promovisali identitet svoje organizacija, a ne banku ili provajdera.

2. Dizajnirajte proces plaćanja

Imajte na umu da loše dizajniran proces plaćanja negativno utiče na broj uspešnih prodaja, čak i kada nudite najkvalitetnije proizvode i usluge. Kada se kupac nađe na stranici na kojoj treba uneti podatke sa svoje kartice, a ta stranica izgleda potpuno drugačije od ostatka vašeg sajta, dodatno umanjuje broj onih koji će završiti kupovinu. Neki će odustati usled zbunjenosti (pomenuto ranije), a drugi zbog prostog straha da se nalaze na pogrešnoj stranici.

Pojedina rešenja i provajderi dozvoljavaju prilagođavanje određenog broja elemenata na stranici za plaćanje (obično je moguće promeniti boju ili sadržaj „header-a“). Međuitim, u situaciji kada ste vi potrošili ozbiljan novac i energiju vodeći računa o svakom najsitnijem elementu vaše online prodavnice, prelazak na tuđu stranicu koja ima „istu boju headera“ svakako nije dovoljno da bi se vaš kupac osećao komforno.

Zar ne bi bilo bolje kada bi mogli da poptuno prilagodite izgled forme za unos i to u okviru vaše stranice?

Payment gateway rešenja koja uključuju prilagodljivu formu koja se prikazuje na vašem sajtu, daju vam apsolutnu slobodu u dizajniranju procesa plaćanja. Vi ste vlasnik svog koda i dizajna, pa tako vi možete odlučiti o tome kakav će biti izgled, ali i sadržaj vaše forme za plaćanje.

Primer izmene izgleda forme za plaćanje.

dark

3. Kontrola nad procesom plaćanja?

Kada istražujete rešenja za plaćanje karticama na vašem sajtu, uzmite u obzir elemente kao što je fleksibilnost sistema i brzina procesa integracije. Payment Gateway sa „hosted payment page“ rešenjem koje podrazumeva redirekciju ne daje mogućnost potpunog prilagođavanja izgleda forme za plaćanje, kao ni kontrolu nad procesom plaćanja.

Nikada nećete moći biti 100% sigurni da je kupac završio proces plaćanja. Redirekcija, ne daje opciju da kupcu pomognete prilikom procesa plaćanja ili da mu prikažete „specijalne ponude“ u momentu plaćanja. Sve ovo utiče na konverziju i broj kupaca. Kada kupca redirektujete na tuđi sajt, vi ne zate šta se tamo događa, a kontrolu nad vašim kupcem, umesto vas, ima vaša banka ili provajder.

Želite da „prepoznate“ brend kartice koji je unet i kojom se plaća, kako bi dali popust kupcu, nakon pritiska na dugme „plati“ ? Želite da kupcu koji je uneo podatke i izabrao „plati“ date mogućnost „impulsivne kupovine“ , dodavanja povezanog proizvoda i automatskog uvećanja vrednosti korpe bez potrebe komplikovanja procesa? Sve ovo je nemoguće kada je stranica za plaćanje van vaše prodavnice.

Rešenja sa redirekcijom često nemaju opciju prilagođenih poruka o greškama. Mišljenja smo da je to pitanje veoma važno i da samo vi znate kako određenim kategorijama vaših kupaca treba objasniti razloge za odbijanje transakcije ili kako ga edukovati da sledeći pokušaj bude uspešan.

Na sreću, navedene i mnoge druge slične funkcije su veoma jednostavne kada je forma za plaćanje na vašem sajtu.

4. Podrška

Rešenja koja omogućavaju da forma za plaćanje bude prikazana na vašem sajtu olakšavaju komunikaciju koju imate sa kupcima. Možete pratiti plaćanja u stvarnom vremanu, odmah znati ukoliko kupac ima problema (npr da popuni formu za unos detalja sa kartice). Verujemo da se slažete da bi bilo jako korisno da  „live chat“  bude na stranici na kojoj kupac unosi podatke sa kartice?

Verujemo da i sami znate da kvalitetna podrška kupcima može itekako uticati na vaš biznis. Ovo posebno važi kod plaćanja, gde je brza reakcija od izuzetnog značaja. Sigurni smo da ne želite da kupca koji sa punom korpom dolazi na vašu kasu, pošaljete do obližnje banke? Ne, vi želite da mu sami pomognete da vam na što brži i jednostavniji način plati proizvode iz korpe.

5. Standardi bezbednost

Jasne su prednosti rešenja koja omogućuju „embedovanje“ forme za plaćanje na vaš sajt. Ali, šta je sa bezbednošću ovog pristupa? Da li je ovaj pristup u skladu sa PCI standardima?

Payment Gateway rešenja bazirana na redirekciji su izmišljena pre skoro dve decenije, na samim e-commerce počecima. U međuvremenu je došlo do dramatičnog razvoja tehnologija koje su nam omogućile da unapredimo bezbednost uz olakšavanje kupcima da izvrši plaćanje. Jedna od takvih tehnologija je „tokenizacija“. Uz tokenizaciju drastično umanjujemo potrebu za razmenom osetljivih podataka između sajta trgovca i payment gateway-a.

Dodatno, primenom „hosted field“ rešenja, osetljivi podaci (broj kartice i cvv) se unose u male ifrejmove koji se nalaze u okviro onoga što se vidi kao polje. I dalje trgovac nema pristup osetljivim podacima sa kartice. Na ovaj način zadržavamo potpunu kontrolu nad izgledom stranice, uz istovremenu primenu najviših PCI standarda bezbednosti. Najveći provajderi u svetu su već implementirali „hosted field“ rešenja, a posebno smo ponosni da je naš SecurePay sistem povezivanja je jedan od prvih sertifikovanih PCI SAQ-A kompatibilnih rešenja na svetu.

Da sumiramo. Razlika između „hosted payment page“ rešenja koja podrazumevaju redirekciju i naprednih rešenja koja dozvoljavaju unos podataka sa kartice bez napuštanja vašeg sajta je izuzetno velika. Nemojte dozvoliti da izgubite svoje kupce i dva puta razmislite prilikom izbora Payment Gateeway rešenja za vašu online prodavnicu.