Koncept internet prodaje zahteva da vi i vaš biznis pružite kupcima utisak poverenja, autoriteta i, važnije od svega – kredibiliteta. U situaciji u kojoj se na globalnom tržištu takmičite protiv stotina drugih internet biznisa, kupac će na kraju doneti odluku na osnovu toga kojoj internet prodavnici više veruje. Dakle, vaša reč protiv reči vaše konkurencije! A još kada uz to prodajete proizvod ili uslugu koja je veoma slična onome što nudi vaš konkurent, tada se odluka svodi na to koja prodavnica kupcu deluje kredibilnija.
Obavezno prikažite ime vašeg preduzeća i logotip na vašoj internet prodavnici. Najbolje mesto za to je zaglavlje stranice. Ukoliko se ime vaše internet prodavnice razlkuje od imena preduzeća, tada svakako to naznačite na pogodnom mestu na internet prodavnici (footer stranice, stranica sa uslovima za pružanja usluga ili kontakt detaljima je pogodno mesto).
Obezbeđivanje detaljnog opisa i lako razumljive cene proizvoda i usluga koje nudite je posebno važno za nove internet prodavnice. Pored toga, ukoliko je vaša stranica dostupna u više jezika, postarajte se da je za svaki jezik dostupan isti sadržaj.
U cilju uvećanja postotka konverzije na vašoj internet prodavnici, potrudite se, što je to više moguće, da troškove isporuke, kao i svih relevantnih iznosa poreza, jasno iskažete kako na stranici za plaćanje, tako i na samoj stranici proizvoda. Netransparentnost ili nejasnoća u ovom segmentu, u ogromnom procentu vodi do napuštanja procesa plaćanja i odustajanja od kupovine.
Iz perspektive prosečnog internet kupca, jako je važno da URL vašoe internet prodavnice počinje sa HTTPS. Uključite i žig dobijen od strane izdavaoca SSL sertifikata, u footer-u svake stranice i obavezno na stranici za plaćanje. SSL sertifikat treba biti izdat za URL na kome se nalazi vaša internet prodavnica.
Današnji kupci očekuju da vas mogu kontaktirati u svakom trenutku i postaviti vam pitanje u vezi kupovine ili samog proizvoda. U cilju smanjenja broja odustajanja i smanjenja rizika od reklamacije, obavezno uključite podatke o telefonu i email adresi na koju vas kupci mogu kontaktirati. Naznačite na internet stranici i očekivano vreme odgovora na pitanja.
Pobrinite se da vaši kupci mogu lako pronaći i pročitati politiku vaše firme koja se tiče zaštite podataka o kupcima, načina i vremena isporuke, načina reklamiranja robe itd… Sve ovo pomaže vama da razrešite eventualne nesporazume i svedete broj reklamacija na minimum.
Jasno izlistajte destinacije na koje vršite isporuku, kao i odgovarajući cenovnik isporuke, zavisno od načina i destinacije. Prikažite podatak o tome koliko je prosečno vreme isporuke. Obavezno informišite kupca ukoliko postoje neke dodatne takse ili nadoknade koje mogu očekivati.
Definišite kriterijum refundacije sredstava, kao i bilo koje preduslove za refundacije (npr. refundacija može biti dozvoljena 14 dana od dana kupovine, osim za digitalne proizvode). Važno je da podaci o adresi na koju kupci mogu vratiti robu u slučaju refundacije budu prikazani na stranici. Takođe napišite tačnu proceduru refundacije i vraćanja robe ili otkazivanja kupovine.
Precizno objasnite pod kojim uslovima roba može biti vraćena i način kako može biti poslata nazad (metod dostave, načni pakovanja itd.) Takođe, ne zaboravite da naznačite na koju adresu je potrebno poslati vraćenu robu i prava koja kupci imaju u slučaju vraćanja robe (refundacija, zamena proizvoda itd.)
Link ka stranici koja sadrži vašu politiku zaštite privatnosti treba biti prisutan uvek kada tražite neke podatke od kupca. Objasnite zašto su vam potrebne te informacije, kako se čuvaju, da li ih prosleđujete trećim licima ili ih koristite za statistiku, marketig itd. Dodelite jednu email adresu na koju svaki vaš kupac može pisati i tražiti brisanje njihovih ličnih podataka.
Internet trgovci koji na svojim sajtovima prikupljaju podatke za formiranje različitih vrsta baza podataka korisnika imaju zakonsku obavezu da te baze podataka prijave Povereniku za informacije od javnog značaja. Izvršenom registracijom u centralnom registru ne samo što ispunjavate svoje zakonske obaveze, već i šaljete jasnu poruku svojim kupcima da ste preduzeće koje ozbiljno shvata svoje kupce / korisnike.