Pet načina da unapredite stopu odobrenih transakcija kod plaćanja platnim karticama

Pet načina da unapredite stopu odobrenih transakcija kod plaćanja platnim karticama

Stope odobrenih transakcija platnim karticama predstavljaju ogledalo uspešnosti poslovanja vaše kompanije na internetu. U doba tehnološkog napretka u kom živimo kartice jesu osnovni deo platnog prometa. Iako se svakim danom tehnologija razvija sve više i više, i dobijamo rešenja poput “digitalnih novčanika”, kartice i dalje opstaju kao deo naše svakodnevnice. Zato mislimo da je jako bitno da budete upoznati sa različitim situacijama koje mogu nastati prilikom procesiranja transakcija platnim karticama.

Da se razumemo, iako bi možda bilo logično očekivati da će vas vaša banka uputiti u to kako najoptimalnije poslovati na vašem internet prodajnom mestu, to često nije slučaj. Banke obično nisu dovoljno tehnički osposobljene da prepoznaju sve detalje problema kod prihvatanja plaćanja karticama. Banke predstavljaju tradicionalne institucije i kao takve opstaju i znaju da će opstati. Upravo iz tog razloga nemaju preveliki pritisak i ne vide preteranu potrebu da unapređuju sistem koji im je do sada odgovarao – makar ne još uvek.

Najčešći uzroci niskih stopa odobrenih transakcija platnim karticama

Za svaki odbijenu transakciju, potencijalno gubite i prodaju, a možda i kupca. Zato je ključno znati šta može dovesti do povećanja stope odbijenih transakcija tokom procesa plaćanja online.

Zastarela tehnologija

Korišćenje zastarele tehnologija u industriji kojoj je glavna karakteristika upravo to da je tehnički napredna, sigurno predstavlja jedan od glavnih uzroka niže stope odobrenih transakcija. Naime, tehnologija svakim danom napreduje. Ukoliko sistemi koje koristite ne drže korak sa tim promenama imaćete više problema sa brojem odobrenih transakcija – bilo da se radi o odustajanju iznerviranog kupca zbog komplikovanog ili zastarelog korisničkog iskustva ili o tehničkim problemima tokom procesa plaćanja koji mogu nastati kada se koristi zastarela tehnologija.

Slab sistem za prevenciju prevara

Poverenje potrošača je nešto što nema cenu. Samo veran kupac će kupovati kod vas iznova i iznova. Razna sniženja i pogodnosti u toku kupovine nisu jedini način da kupovinu učinite prijatnim iskustvom i steknete verne kupce. Naprotiv, istraživanja pokazuju da postoji nešto što je prosečnom kupcu značajnije čak i od cenovnih pogodnosti. A to je uverenje kupca da je zaštićen. Dobar sistem za prepoznavanje i prevenciju prevara omogućava trgovcu da primeni samo one alate i pravila koji imaju smisla za njegov konkretan poslovni model. Ukoliko vaš sistem provere nije prilagođen vašem poslovnom modelu ili još gore, ako uopšte ne koristite sistem za prepoznavanje i prevenciju prevara, konačni rezultat će biti veći broj nepotrebno odbijenih transakcija. A to ni jedan trgovac ne želi.

“High Risk” trgovci

Poslovanje u kategoriji visokog rizika ima brojne prednosti, ali i mane. Ukoliko je vaš online biznis zvanično kategorisan kao “high risk” od strane kartičnih brendova, već znate da je stopa odobrenih transakcija manja. Morate biti spremni i na prepreke koje se mogu pojaviti u vidu rigorozne provere svake transakcije na više nivoa. Uprošćeno, što je veća šansa za zloupotrebu, procenat odobrenih transakcija je manji.

Kako da unapredite stope odobrenja transakcija platnim karticama

U ovom tekstu smo naveli samo neke od faktora koji uzrokuju nisku stopu odobrenih transakcija plaćanja. Pored njih postoje i mnogi drugi faktori koji negativno utiču na vaš online biznis. Međutim, uprkos tome, vi  možete preuzeti određene korake kako biste stopu odobrenih transakcija uvećali. U ovom teksu ćemo vam predložiti 5 načina koji bi vam mogli pomoći prilikom podizanja stope odobrenja kartica.

Uvek trebate biti upoznati sa detaljima svojih transakcija

Kao e-trgovac, trebali biste uvek biti upoznati sa važnim detaljima svakog aspekta svog online poslovanja. Posao dobrog provajdera  je da vam te informacije pruži i to na način koji ćem vam olakšati razumevanje navedenih činjenica. Kvalitetne platne platforme uvek idu ispred svog vremena i pružaju informacije o svim vrstama transakcija, kao i detalje o izvršenim transakcijama, bilo da se radi o odobrenoj ili pak odbijenoj transakciji. Ovakav uvid vama pomaže da uporedite stopu odobrenih i stopu odbijenih transakcija i uvidite glavne uzroke za odbijanje transakcija. Na primer, ukoliko se iz detalja o izvršenim transakcija može zaključiti da je tehnoloija koju vaš provajder koristi jedan od uzroka većeg broja odbijenih tranaskcija, vreme je da pređete kod onog koji primenjuje tehnološka rešenja koja su superiorna i koja pozitivno utiču na vaš biznis.

Upoznajte svoje kupce

Ukoliko imate kupce iz različitih zemalja, svakako trebate optimizovati svoj pristup online trgovini toj činjenici. Često se dolazi do zaključka da je stopa odobrenih transakcija kod inostranih kupaca niža od stope odobrenih transakcija koje su izvršili kupci iz vaše zemlje. Najbolji način da poboljšate stopu odobrenih transakcija je da radite sa provajderom koji vam može omogućiti procesiranje transakcija u različitim zemljama i regionima uz primenu jezika i metoda plaćanja koji su specifični za kupce iz različitih tržišta. U suprotnom možete očekivati nižu stopu odobrenih transakcija plaćanja.

Da li vaše transakcije sadrže pravilne indikatore

Šta su uopšte indikatori transakcije i zašto je to uopšte važno za vaš online biznis? Najjednostavnije rečeno, svaka transakcija u svom sastavu sadrži veliki broj inormacija koje se razmenjuju sa različitim učesnicima. Jedan od važnih elemenata je indikator tipa transakcije. Ukoliko se uz transakciju šalje pogrešan indikator, veća šansa je da će banka kupca odbiti transakciju. Na primer, ukoliko šaljete ponavljajuću (“recurring”) mesečnu transakciju, ali je vaš provajder šalje sa indikatorom klasične ecommerce transakcije, velika šansa je da je banka kupca odbije svaki put zbog potencijalne zloupotrebe kartice. Procedure su kompleksne i često teške za razumeti, ali su postavljene i koriste se kako bi zaštitile kupca i trgovca. Zato je važno da vi kao internet trgovac znate kako da te procedure primenjujete u svoju korist, da ne biste dolazili u situaciju gde se trivialnom greškom gubi transakcija, a samim tim i kupac.

Pravilno koristite podatke u transakcijama

Pre slanja transakcije, na svojim internet prodavnicama e-trgovci prikupljaju različite informacije o porudžbini i kupcima. Često se te informacije koriste potpuno pogrešno. Uticaj koji je EU direktiva o plaćanjima (PSD2) imao na celu industriju elektronskih plaćanja i kod trgovaca koji posluju van EU je izuzetan. Jedna od najvidljivijih konsekvenci je primena sistema zaštite poznate kao 3D-Secure verzija 2. Ona štiti kupca od zloupotrebe njegove kartice zahtevajući dvofaktorsku verifikaciju kupca. Kako to ne bi dovelo do prevelike kompleksnosti prilikom kupovine, i istovremeno smanjenja stope plaćanja, 3D-Secure verzija 2, je omogućila trgovcima da kao element transakcije šalje banci kupca različite detalje o kupcu koji će njegovoj banci omogućiti da prepozna manji rizik konkretne transakcije, što dalje vodi poboljšanom i pojednostavljenom iskustvu kupovine.

Dakle, ukratko, što više podataka o kupcu i samoj porudžbini trgovac šalje banci kupca, banka će biti u mogućnosti da “preuzme rizik”  i smanji broj koraka neophodnih za odobrenje transakcije. Na vama je da te prikupljene informacije na pravilan i legalan način iskoristite u svoju korist. Od svoj provajdera trebate očekivati da vam omogući da priložite što više informacija na pravilan način pomoću tehnoloških rešenja nove generacije, a u cilju povećanja stope odobrenih plaćanja.