Uvećanje stope konverzije plaćanja – Serijal (2)

Uvećanje stope konverzije plaćanja – Serijal (2)

Kupci veoma često odustaju od plaćanja tokom kupovine zato što u nekom trenutku počnu da sumnjaju u trgovca i njegovu online prodavnicu. Strah od prevara jeste jedan od najčešćih razloga zbog kojih kupci odustaju od kupovine. Jednostavno, ukoliko u bilo kom trenutku tokom kupovine, kupac počne da preispituje legitimnost sajta, verovatno neće časiti časa da prekine kupovinu i napusti tu online prodavnicu. A ozbiljno je pitanje i da li će se više ikada vratiti.

Nepoverenje pri online kupovini – protivnik visoke stope konverzije

Poverenje u internet prodavnicu je jedan od ključnih uslova za ostvarivanje dobre konverzije plaćanja. Sva istraživanja, kako kod nas, tako i u svetu daju veoma slične rezultate – jedan od najčešćih razloga za odustajanje od plaćanja je nepoverenje u internet prodavnicu. U ovom tekstu ćemo izlistati najčešće greške koje online trgovci prave, ugrožavajući sliku koju emituju svojim kupcima

Nedostatak logotipa koji dokazuju verodostojnost sajta

Dobro poznati i širom sveta priznati logotipi dokazuju legitimnost sajta i povećavaju kupčevo poverenje u datu internet prodavnicu. Checkout strana sajta (strana na kojoj kupac unosi svoje podatke) koja sadrži logotip trgovca, banke, provajdera plaćanja (AllSecure), prepoznatljivog metoda plaćanja (globalne organizacije poput Visa ili MasterCard), logotipi sistema za zaštitu od prevara (VerifiedbyVISA i MasterCard SecureCode), kao i „pečat“ SSL sertifikata,  povećaće poverenje kupaca i samim time dovesti do veće stope konverzije.

Neisticanje sigurnosnih standarda ili prevencije od prevare

Isticanjem prepoznatljivih logtipa, kao onih za PCI DSS standard (Payment Card Industry Data Security Standard ili data sigurnosni standard industrije platnih kartica) ili provajdera za prevenciju prevara, mogu dati kupcu utisak sigurnosti i smanjiti njihovu osetljivost. Senzitivni kupci imaju veću šansu da odustanu od kupovine ako ne vide neke njima prepoznatljive stvari i oznake.

Preusmeravanje (redirekcija)

Iako danas na globalnom tržištu postoji nekoliko sistem koji omogućavaju trgovcima da bezbedno prikazuju formu za unos kartice na svom sajtu tj internet prodavnici, ipak mnogi trgovci prepuštaju taj posao trećoj strani. Tipično kupac dodaje proizvode u svoju shopping kartu, krene u proces plaćanja, unosi svoje podatke i potvrđuje porudžbinu, a zatim mu se prikaže ekran koji ga obaveštava da će napustiti sajt trgovca i biti redirektovan ka nekom drugom sajtu na kome treba da unese podatke o kartici. Bez ikakve sumnje i bez obzira koliko se trgovac trudio da opiše da se kupac redirektuje na bezbednu lokaciju, ovo neosporno dovodi do paljenja alarma kod većine kupaca. Kupac koji je krenuo u naručivanje proizvoda, pre svega ima poverenje u trgovca i ovakvo preusmeravanje će u najvećem broju sučajeva da odvrati kupce od završetka kupovine, samim tim i smanjiti stopu konverzije i prodaju.

Loše dizajnirane ili umetnute stranice za plaćanje

Ukoliko vaša strana za plaćanje izgledom nije prilagodjena ostatku vebsajta, to može dovesti kupca u nelagodnost i povećati sumnju kod kupaca. Veoma je preporučljivo  da obezbedite da vaš online shop, stranica sa plaćanjem, i platna forma odgovaraju potrebama, željama i očekivanjima kupaca, kako ne bi izgubili određen broj kupaca. Više saveta o povećanju kredibiliteta vaše internet prodavnice možete pročitati i na – https://www.allsecure.rs/internet-trgovina/kredibilitet-internet-prodavnice/