Zapitajte se kada ste poslednji put pozvani negde na ručak, a da niste odmah zatim proverili na internetu sajt restorana, njegovu lokaciju, komentare drugih gostiju, pa i jelovnik i cene. Ili se prisetite koliko puta ste u kupovinu nekog specifičnog proizvoda krenuli tek nakon detaljne online pretrage koristeći vaš PC ili mobilni aparat. Koliko ste se samo puta iznervirali jer na sajtu proizvođača niste mogli da pronađete da li još uvek imaju na stanju proizvod koji bi želeli da kupite ?
Današnji kupci zahtevaju da im proces kupovine bude transparentan i intuitivan, kao i informacije o stanju proizvoda i o politici povraćaja i isporuke … i sve to dostupno u svakom trenutku, kada je to njima zgodno i kroz različite kanale. Vreme je da se trgovci suoče sa činjeničnim stanjem i da odmah započnu svoje aktivnosti u pravcu potpuno integrisanog nastupa kroz više kanala (omni kanali) koristeći rešenja koja povezuju mobilnu aplikaciju, klasičnu prodavnicu i njihovu internet prodavnicu.
Iako se kaže da je strpljenje vrlina, svi mi takođe jako cenimo udobnost i mogućnost obavljanja brzih i jednostavnih internet transakcija, kao i brz pristup važnim informacijama. Sve to kroz mobilne uređaje, na bilo kom mestu i u bilo koje vreme. Postoji velika verovatnoća da ćemo napustiti radnju ili restoran posle samo nekoliko minuta čekanja u redu i pokušati da platimo na neki alternativni način (npr. putem telefona). Zbog toga je sledeći logičan korak za trgovca koji želi da napreduje, upravo integracija fizičkih prodavnica, mobilnih i internet sajtova i nuđenje kupcima jedinstvenog centra koji omogućava internet naručivanje i plaćanje dok bi se isporuka vršila u samoj prodavnici. Tako dolazimo do situacije da se razlika između različitih prodajnih kanal smanjuje i do stvaranja sistema integrisanih različitih kanala prodaje, koji omogućavaju kupcu da bez mnogo muke i razmišljanja kupe proizvod bez obzira na kanal prodaje.
Kao jedan od još uvek glavnih izazova sa kojim se suočava trgovac, integracija omni-kanal tehnologije predstavlja važan deo slagalice u postizanju potpune integracije svih distributivnih kanala. S tim u vezi, važnost fizičke prodavnice kao tačke interakcije sa kupcem, poboljšano sa direktnom vezom sa M-POS (mobilni POS) rešenjima daju trgovcima, bez obzira na njihovu veličinu, alat kojim pojednostavljuju proces kupovine i otvara nove mogućnosti kao što su „kupovina u hodu“, korišćenjem mobilnih čitača kartica povezanih na sistem kase (zamislite Apple Store svuda oko vas). Ovakvi alati i usluge uvećavaju zadovoljstvo kupca, a istovremeno i njiovu lojalnost i povećanje profitabilnosti za trgovca.
Dakle, kako e-trgovina na globalnom planu počinje da se stabilizuje i žestoka borba ostaje isključivo između velikih igrača kao što je Amazon i Ebay, investicija u omni kanale postaje neophodan strateški korak u cilju očuvanja budućeg rasta kroz razumevanje očekivanja kupaca koji žele bezbedno i transparentno iskustvo kupovine nezavisno od prodajnog kanala.