Usklađenost Internet Prodavnice

Usklađenost Internet Prodavnice

Vaša Internet stranica je izlog vaše internet prodavnice, vidljiv bilo kome, ko bilo kada i bilo gde pretražuje Internet. Ako želite da vaša internet prodavnica bude uspešna, a prodaja stalno raste, morate dizajnirati svoju stranicu tako da ostavi dubok uticaj, tako što će: biti dopadljiva posetiocima, biti jednostavna za praćenje i čitanje, omogućavati i ohrabrivati interakciju, i povrh svega… biti usklađena sa zahtevima kartičarskih organizacija.

Da se razumemo, nema kompromisa, niti igranja sa poštovanjem smernica koje su zadale kartičarske organizacije. Zato je naš prevashodni cilj da vam pomognemo da što kvalitetnije uskladite internet prodajnicu sa ovim smernicama, i to tako što ćemo: vas upoznati sa tim zahtevima, savetovati o načinu usklađivanja, dati korisne instrukcije, i… upozoriti vas na potencijalne zamke

Pravila usklađenosti koriste upravo trgovcima!

Suština usklađenosti je smanjenje rizika kod internet prodaja…. Preciznije, smanjenje rizika od reklamacija (chargebacks) na već ostvarene prodaje. Reklamacije pre svega finansijski pogađaju internet trgovca kroz: povraćaj prihoda od ostvarenih prodaja, plaćanje bankama visokih troškova reklamacija, plaćanje penala kartičarkim organizacijama, i u najgorem scenariju… oduzimanje prava na internet račun, što konačno zatvara internet prodavnicu.

Upravljanje reklamacijama započinje kroz upravljanje sadržajem vašeg internet sajta, što uključuje:

Jasan opis proizvoda

Ovo će značajno umanjiti nezadovoljstvo kupaca vaših proizvoda i usluga. Dobra praksa podrazumeva da informacija o proizvodu: treba biti potkrepljena slikama ako je to izvodljivo, ne sme sadržati obmanljive i zbunjujuće iskaze

Koncizno opisana politika otkazivanja i povraćaja

Neophodno je pokriti sve kriterijume pod kojima je povraćaj robe i plaćenog iznosa moguća, uključujući vremenske rokove, ograničenja i uslove. Jasno opisati proceduru otkazivanja i povraćaja i obezbediti korisniku link kojim potvrđuje prihvatanje.

Opšti Uslovi Poslovanja

Jasno definisana prava i obaveze posetilaca sajta, kao i ograničenja od odgovornosti. (!) Opšti uslovi uključuju: detaljan opis svih politika kompanije i uslova korišćenja sajta, deo koji se bavi plaćanjima gde je kupcu detaljno objašnjen način na koji će mu biti naplaćen proizvod, jasna izjava o opisu koji će se pojaviti na izveštaju o plaćanju dobijenim odbanke

Obavezna polja na stranici za plaćanje

Informacije prikupljene na stranici za plaćanje služe da se identifikuje kupac i proceni rizik transakcije. Obavezna polja uključuju: Ime i prezime korisnika kartice (kupca), adresa za isporuku, email adresa, telefonski broj, tip i broj kartice, datum važenja kartice i verifikacioni kod sa kartice. Stranica za plaćanje treba biti napravljena tako da: upozori kupca ukoliko nije popunio obavezno polje ili je uneo pogrešnu vrednost, dozvoljava kupcu da ispravi prethodno unete vrednosti , uključuje mehanizme sprečavanja „duplih transakcija“, nudi jasnu nopciju prihvatanja i odbijanja čuvanja kartičnih podataka za potrebe ponavljajućih plaćanja, onemogućava izvršenje platnih transakcija pre neophodne validacije podataka o kartici i korisniku kartice

Logotip kartičarskih organizacija

Logotip svih kartica (ili alternativnih metoda plaćanja) koji se mogu koristiti za plaćanje proizvoda i usluga na sajtu trebaju biti jasno prezentovani, najmanje u podnožju početne stranice i stranice za plaćanje. Prikaz logotipa kartičnih organizacija uliva poverenje kupcu da je vaš biznis autorizovan za prihvatanje plaćanja korištenjem ovih najpouzdanijih svetskih metoda.

Sveobuhvatna Politika Isporuke

Detaljan opis omogućenih načina isporuke, očekivanih rokova isporuke i povezanih troškova isporuke. Posebno je važno: informisati kupca o kašnjenjima ili o stanju zaliha, istaći specifična ograničenja kod isporuke.

Politika Privatnosti na početnoj strani

Ovime se definiše koji podaci se prikupljaju na sajtu i kako se koriste. Na taj način umanjujemo brigu kupaca. Politika privatnosti treba: dozvoliti kupcu mogućnost da je odbije, biti u saglasnosti sa važećim zakonskim normama

Vidljiv link za podršku kupcima

Podaci o telefonu za podršku, email adresi ili web formi za kontakt su veoma važni u procesu razjašnjenja i rešavaju nesporazume koji dovode do reklamacija. Koristite zasebne email adrese za opšta pitanja, podršku i info o porudžbinama. Koristite „auto respondere“ za potvrdu i info o predviđenom vremenu za odgovor

Osnovni podaci o Trgovcu na stranici za plaćanje

Vaša stranica za plaćanje treba da sadrži:naziv i logotip trgovca, cenovnik i valute plaćanja
iskazane troškove poštarine i relevantnih poreza, indikator bezbednosti (SSL sertifikat), prihvaćene tipove kartica, opis koji će se videti na izveštaju iz banke, kontakt informacije o trgovcu, linkove ka stranicama o politikama trgovca

Primeri dokumenata

Možete nas kontaktirati za više informacija koje vam mogu pomoći kod usklađivanja vaše Internet prodavnice sa navedenim pravilima. U međuvremenu, preporučujemo vam da pretražite i pročitate relevantne tekstove i dokumentaciju na našoj bazi znanja koja detaljno opisuju zahteve i preporuke banaka i kartičnih organizacija.