Šta su prednosti Internet trgovine

Šta su prednosti Internet trgovine

1.  Prevazilaženje geografskih okvira

Kada imate klasičnu prodavnicu, znamo da svoje proizvode i usluge možete ponuditi potencijalnim kupcima koji se nalaze upravo na području koju ta prodavnica pokriva (ulica, kraj, mesto). Sa internet prodavnicom, ceo svet je vaše igralište. Dodatno razvoj m-commerce to jest elektonskog poslovanja na mobilnim uređajima je doveo do daljeg smanjivanja uticaja geografske lokacije vaše prodavnice.

2.  Prisutnost na Internet pretraživačima donosi nove kupce

Glavni faktor uspešnosti poslovanja kod klasične prodavnice je prepoznatljivost i odnosi sa kupcima. Kod internet prodaje, pored ova dva faktora, na poslovanje utiču i internet pretraživači. Nije neuobičajeno da dobijete kupca koji je na vašu internet prezentaciju došao isključivo prateći linkove i kroz Internet pretraga. Takav kupac nikada ranije nije ni čuo za vas, a postao je vaš kupac. Ovaj dodatni kanal prodaje može biti prekretnica kod odluke da se krene u internet poslovanje.

3. Niži troškovi

Jedna od najopipljivijih prednosti elektronske prodaje je snižavanje troškova. Deo ovako ušteđenih sre

dstava se može proslediti kupcima, tako što bi im se ponudili popusti kod kupovina na vašoj internet prodavnici. Nabrojaćemo vam samo neke od načina za uštedu kod elektronske prodaje:

Reklamiranje i marketing

Kupci koji do vas dolaze koristeći pretraživače, pay-per-click sisteme i društvene mreže su samo neki od marketinških kanala koji mogu biti izuzetno isplativi.

Broj zaposlenih

Automatizacije narudžbi, izdavanja računa, plaćanja, upravljanja zalihama i drugih operativnih procesa smanjuju broj zaposlenih potrebnih da bi se uspešno vodio jedan internet biznis.

Poslovni prostor

Ovo nije potrebno objašnjavati. E-commerce trgovac ne mora da ima troškove poslovnog prostora.

4.  Lakše pronalaženje proizvoda

Kvalitetno napravljene Internet prodavnice intuitivno vode kupca u smeru lakšeg pronalaženja proizvoda koji ga interesuje. Pretraživači na sajtu smanjuju vreme potrebno da se pronađe proizvod. Pokušajte to da uporedite sa klasičnom prodavnicom. Neki sajtovi mogu zapamtiti prioritete i potrebe kupaca i tako dalje olakšati kupovinu. Sve ovo najčešće dovodi do zadovoljnih kupaca i ponovnih kupovina.

5.  Eliminacija transportnih troškova

Nije neuobičajeno da kupac mora preći duže relacije kako bi stigao do konkretne prodavnice. E-Commerce omogućava da se ovo putovanje izvrši virtuelno, tako što kupac dolazi do prodavnice u samo nekoliko klikova mišem.

6.  Obezbeđuje upoređivanje proizvoda

E-Commerce olakšava kupovinu kroz upoređivanje. Postoji nekoliko online servisa koji omogućavaju korisnicima da pregledaju više ecommerce trgovaca i tako pronađu najpovoljnije cene za određeni proizvod.

7.  Omogućuje akcije, rasprodaje, kupone, grupne kupovine

Iako za akcije, rasprodaje i grupne kupovine postoje ekvivalenti i kod klasičnih prodavnica, kod internet kupovina ovo je mnogo komfornije i lakše.

8.  Dozvoljava veliki broj informacija o proizvodima

Postoje limiti u količini informacija koje o jedonm proizvodu možete objaviti u klasičnoj prodavnici. Praktično je nemoguće imati broj zaposlenih dovoljnih da odgovore na sva  pitanja kupaca o proizvodima koje bi eventualno kupili.  Internet prodavnica dozvoljava da objavite veliki broj informacija o proizvodu i to na način koji kupac može lako da pronađe i razume. Većinu ovakvih informacija svejedno obezbeđuje proizvođač, tako da trgovac nema dodatne troškove za kreiranje i održavanje informacija o proizvodima. Sve u cilju olakšavanja kupcima da izvrše kupovinu.

9.  Kreiranje ciljane komunikacije

Koristeći podatke koje je kupac dao prilikom ranijih kupovina ili prilikom registracija i korištenjem „kolačića“ (cookies) internet trgovac može pristupiti velikoj količini važnih informacija o kupcu. Ovo za uzvrat može biti korišćeno  za komunikaciju tako što se kupcu mogu poslati relevantne poruke o proizvodima koji ga verovatno interesuju. Na primer, ukoliko tražite određen proizvod na Amazonu (Amazon.com), biće vam automatski prezentovana i lista sličnih proizvoda. Dodatno, verovatno će vam Amazon ponuditi da vas kontaktira ukoliko se slični proizvodi nađu na akciji.

10.  Uvek otvoreno

Vreme kupovine danas više nije od 07h do 22h.  Današnji kupac kupuje 24 sata / 7 dana / 365 dana u godini. E-commerce radi non-stop. Iz perspektive trgovca, ovo povećava prodaju, a iz perspektive kupca mogućnost kupovine u bilo koje doba dana predstavlja značajnu prednost.

11.  Kreira tržište za specifične proizvode

Kod prodaje specifičnih i retkih proizvoda, na primer rezervnih delova koji se više ne proizvode,  kupci i prodavci se teško mogu pronaći ukoliko se oslanjaju samo na klasičnu prodaju. Na internetu, pronalaženje ovakvih proizvoda je samo pitanje internet pretraživača.